۲۰ اسفند

جراحی درمانی بینی

جراحی درمانی بینی یکی از اهداف جراحی بینی است که به منظور درمان و بهبود عملکرد طبیعی و تنفسی بینی انجام می شود.

هدف دیگر جراحی بینی ، جراحی زیبایی بینی با حفظ عملکرد طبیعی بینی و تغییر شکل بینی انجام می شود.

مشکلاتی که با جراحی درمانی بینی قابل رفع است شامل انحراف بینی ، پولیپ بینی ، سینوس و سینوزیت می باشد.

افرادی که برای جراحی بینی مراجعه می نمایند می توانند جراحی زیبایی بینی را همزمان با جراحی درمانی بینی انجام دهند.

انواع جراحی درمانی بینی

جراحی پولیپ بینی

پولیپ بینی از تورم سینوس های غربالی شکل داخل بینی تشکیل شده است که چنانچه مخاط داخل بینی بیش از حد نرمال رشد نمایند بافت اضافی داخل بینی به وجود می آید که به آن پولیپ می گویند.

جراحی انحراف بینی

به طور کلی بینی یک ساختار سه بعدی، مانند هرم است که گاهی این هرم کج رشد می کند. منظور از انحراف بینی کجی و انحراف کل هرم بینی است.

که این انحراف بینی هم از نظر زیبایی هم از نظر عملکردی دچار اختلال است.

جراحی درمانی بینی

علائم انحراف بینی

• اختلال در تنفس
  • خونریزی از بینی
  • عفونت مکرر سینوس ها

تفاوت جراحی کجی بینی یا جراحی انحراف بینی

• در جراحی بینی کج ، بینی از نظر ظاهر دچار مشکل است و از نظر عملکرد و تنفسی سالم است و برای این نوع بینی جراحی زیبایی بینی به منظور رفع ایراد ظاهری بینی انجام می شود.
  • اما جراحی انحراف بینی برای بینی هایی که در تیغه وسط بینی یا سپتوم دچار انحراف هستند و این انحراف موجب اختلالات تنفسی شده است.
  • جراحی انحراف بینی نوعی جراحی درمانی بینی برای بهبود عملکرد تنفسی بینی می باشد.

هزینه جراحی درمانی بینی

با توجه به نوع بیماری و میزان اختلال بینی و دستمزد جراح بینی در افراد مختلف متفاوت می باشد و بعد از اولین جلسه معاینه به فرد اعلام می گردد.

دکترحسن کرداری

جراح پلاستیک بینی وصورت

متخصص و جراح گوش ، حلق و بینی

جراح بینی ، دکتر کرداری